20 września 2014

Jestem pedantką...

Książki idealnie poukładane, system: od największej do najmniejszej, grupowane wydawnictwami i gatunkami, oddzielnie fantasy, kryminały, lektury, słowniki, podróżnicze...
Ubrania idealnie poukładane, system: kolorystycznie, od najciemniejszych do najjaśniejszych, grupowane na krótki i długi rękaw, na dzianinowe sweterki i grube bluzy, spodnie, szorty i spódnice, pidżamy...
Biżuteria idealnie poukładana, system pudełeczek i szkatułek, od najczęściej do najrzadziej używanych, grupowane na kolczyki krótkie i długie, naszyjniki krótkie, długie i kolie, pierścionki na co dzień i na szczególne okazje, bransoletki gumowe, złote, srebrne, z koralików, z muliny...
Lubię, gdy wszystko jest idealnie poukładane, jasne, przejrzyste i piękne w swej prostocie.
Każdy jest dziwolągiem na swój sposób, prawda? :)







Najgorsze jest to, że swój perfekcjonizm przekładam na życie. Oczekuję idealnej przyjaźni, miłości, rodziny, domu, klasy... A są to rzeczy na które rzadko mamy wpływ. Rodzimy się w takim, a nie innym miejscu na ziemi, wśród takich, a nie innych ludzi. Rodzice zapisują nas do takiej, a nie innej szkoły, gdzie spotykamy takich, a nie innych nauczycieli, uczniów. Może i miałam wpływ na to, jaką szkołę średnią wybiorę, ale nie miałam wpływu na to, jakich ludzi tam poznam. Większość rzeczy, które dzieją się w naszym życiu są narzucone z góry, lub dzieją się przez przypadek. A co jeśli sama chcę decydować o sobie? 

Przestałam łudzić się, że kiedykolwiek wszystko będzie idealne. Nawet jeśli w przyszłości wezmę życie w swoje ręce. Dlatego też nie cierpię filmów młodzieżowych, familijnych i komedii romantycznych. Podczas oglądania trafia mnie szlag. Czy reżyserzy oglądają świat przez różowe okulary? Na prawdę ludzie to łykają? A może jestem niepoprawną pesymistką w poważnym stadium kryzysu wieku dojrzewania?






Przy okazji zapraszam na ostatni post z cyklu "Jestem..."
-Jestem głodna!
_____________________________________________________________________
Niezależnie od tego, czy Twój punkt widzenia jest taki sam jak mój, czy całkowicie odmienny, polub mnie na fejsie, by być na bieżąco :)